Mijn top 10

  • Bobby Burns feat Casablanca Connect - I'm From Holland ( sidney samson remix)
  • Italian Stallion - Nasty
  • Samirs Theme - Erick e Remix
  • Get Dump - Laidback luke
  • Bryan Dalton - Gimme Somethimg
  • Erick E - Keep On Making Noise (Gregor Salto Remix)
  • Solid Groove - This Is Sick
  • Dada Life - The Great Fashionista Swindle (Laidback Luke Remix)
  • Skitzofrenics - Damn It (Original Mix)
  • Tiga - Good as Gold

zondag 8 juli 2007

Dag 3 , Respeckt the skils

Om die opmerking moest ik eigenlijk lachen toen dj Jean dat zij . Maar vandaag ben ik er achtergekomen dat je zeker de skils moet respeckteren ook al ben je het niet eens met de plaatjes die mensen draaien of hoe comercieel ze zijn .

Eerst dacht ik altijd de wereld te kunne veroveren met cd`s en een goede cd speler het liefst zown pioneer cdj1000 . met dat soort apparatuur (of dat nu een 800 of een 1000 is) heb ik het afgelopen jaar gewerkt . Daar kom ik dus nu helemaal van terug .

Vandaag heb ik ongeveer 6 uurtjes geoefend in de splinter met mijn eerste platen . Zow ik heb nog nooit zoiets megemaakt , de eerste 3 uur dacht ik dat word niks in Amsterdam haha , maar aan het einde van de dag had ik het toch wel al een beetje onderdeknie , dingen als op de maat mixen en zo heb ik gelukkig al geleerd dus nu ging het puur om de beatmatching . In het begin was dit erg moeilijk met platen , maar nu aan het einde van de dag kan ik toch zeggen dat het er wel een beetje op begint te lijken . Maar ik heb nog een lange weg te gaan , nou lang . Ik denk als ik nog 2 a 3 x oefenen dat ik dan al een heel eind ben . Dan is het goedgenoeg . En door het draaien zelf gaat het alleen maar sneller dan .

Ik zag een keer een filmpje van dj Jean , waarin hij wat ouwehoerde over de skils . Ik moet hem nu toch echt gelijk geven , bewijs je eerst met platen en ga dan met cd`s draaien . Het is echt een andere wereld , ik vind ook dat je moet proberen om zo veel mogenijk met platen te draaien . De muziek die eruit komt .... het lijkt wel of er een extra demensie in de muziek zit , het klinkt net ff wat anders allemaal .

Al met al ben ik vandaag weer een stukje bij mijn doel gekomen .

See you at the club

Eduard .

1 opmerking:

Anoniem zei

Dj Jean had toen wel 86 kilo Coke via zijn neus naar binnen gewerkt.